حقوق و قضا

شیوه نامه سواد آموزی زندانیان  ابلاغ شد

شیوه نامه سواد آموزی زندانیان  ابلاغ شد

به گزارش حقوق و قضا در جهت تسهیل عرضه خدمات آموزشی به زندانیان بی سواد و کم سواد و در جهت اجرای تفاهمنامه «همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی»، سازمان نهضت سوادآموزی شیوه نامه «سواد آموزی زندانیان» را به جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ نمود.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از ایسنا، برای اجرای این شیوه نامه، بر مبنای مفاد تفاهمنامه و دستورالعمل نشست­های هماهنگی و اجرایی بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش و معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، تشکیل و برنامه ­ریزی لازم باید صورت گیرد. همچنین؛ با ابلاغ و ارسال این دستورالعمل تمام شیوه نامه ها و دستورالعمل های قبلی مرتبط منتفی است.
گفتنی است؛ در جهت اهداف و سیاست های آموزشی و فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و همینطور سیاست های فرهنگی – تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و به منظور ریشه کنی بی سوادی در زندان ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه های هدف، این تفاهمنامه بین دو سازمان، منعقدشده است.
بر طبق این تفاهمنامه که کاهش بی سوادی، توسعه و تعمیق سواد و توانمندسازی زندانیان از اهداف آن است؛ برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای آموزش دهندگان حائز شرایط معرفی شده از جانب ادارات کل زندان ها، پشتیبانی و پشتیبانی از مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی ایجادشده در زندان ها، آموزش زندانیان بی­سواد معرفی شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان ها از راه واگذاری به افراد با تمکن­های حائز شرایط و پرداخت هزینه آموزش بر مبنای قیمت تمام شده هراستان طبق قرارداد منعقده و... از وظایف سازمان نهضت سوادآموزی است.
عرضه اطلاعات و مشخصات فردی زندانیان بی سواد و کم سواد به سازمان نهضت سوادآموزی جهت یادگیری، فراهم کردن فرصت آموزشی برای زندانیان بی سواد و کم سواد، فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل در صورت جابه جایی سوادآموزان زندانی، تأمین فضای آموزشی به منظور برگزاری کلاس های سوادآموزی در زندان ها و... از وظایف سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی است که در این تفاهمنامه است.



1400/02/15
22:47:16
5.0 / ۵
1279
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد