حقوق و قضا

انتقاد نوری از معرفی نشدن قاضی در بعضی از شعب كمیسیون ماده 100

انتقاد نوری از معرفی نشدن قاضی در بعضی از شعب كمیسیون ماده 100

حقوق و قضا: رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از معرفی نشدن قاضی در بعضی از شعب كمیسیون ماده یكصد برای تسریع در بررسی پرونده های مراجعان انتقاد نمود.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در دویست و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران ضمن تسلیت درگذشت یکی از کارشناسان شورای شهر اظهار داشت: تذکر من درباره حضور نداشتن نماینده دادگستری در بعضی از شعب کمیسیون های ماده 100 است.
وی ادامه داد: مطابق تبصره 1 ذیل ماده صد قانون شهرداری ها، اعضای کمیسیون ها وشعب مختلف ماده 100 مرکب از قضات دادگستری، شورای اسلامی شهر و نمایندگان وزارت کشور هستند و قانونگذار مدت محدود 10روز را برای ذی نفع جهت ارسال لایحه دفاعیه در نظر گرفته و کمیسیونها نیز باید بعد از آن ظرف یک ماه تصمیم مقتضی و آرای لازم را با حضور اعضای کمیسیونها صادرکنند.
این عضو شورای شهر تهران افزود: متاسفانه باوجود اهمیت موضوع و پیگیری های مستمر اداره کل اجرایی کمیسیون های ماده 100 در برخی از شعب کمیسیون ماده 100 به سبب عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا، اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماهها به تاخیر افتاده است که لازم است در امتداد اعمال ضوابط و همین طور رعایت حقوق شهروندان رسیدگی به پرونده ها تسریع شود.
نوری با اعلان اینکه در بعضی از کمیسیون ها چهار ماه است که قاضی حضور ندارد و بررسی پرونده های این کمیسیون ها باقی مانده است، اظهار نمود: بدین جهت از مدیرکل دادگستری استان تهران انتظار دارد نسبت به معرفی و تکمیل اعضای دادگستر ی در کمیسیون های ماده 100 اهتمام لازم را معمول نماید تا عقب ماندگی امور شعب موسوم و پاسخ به ذی نفعان جبران و رضایت شهروندان حاصل شود.




منبع:

1399/04/29
23:26:47
5.0 / ۵
2177
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد