حقوق و قضا
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور:

برخورد قضایی با مرتکب فساد بدون توجه به مقامش انجام می شود

برخورد قضایی با مرتکب فساد بدون توجه به مقامش انجام می شود

به گزارش حقوق و قضا رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: با هرکسی که مرتکب فساد شود بدون توجه به مقام و موقعیت برخورد خواهد شد.



به گزارش حقوق و قضا به نقل از مهر، ذبیح الله خدائیان عصر امروز پنجشنبه ضمن دیدار با اعضای شورای تامین و اداری و صنعتگران شهرستان اندیمشک اظهار داشت: مسئولان و مدیران امانت دار شهدا هستند و به همین خاطر این افراد باید در پاسداشت و حفظ این امانت کوشا باشند.
وی به شاخصه های مدیر تراز انقلاب اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تقوای الهی پیشه کند چون این تقوا موجب می شود که مدیر خدا ترس باشد و برای بیت المال اهمیت و ارزش قائل شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه «مردمی بودن» را از دیگر خاصیت های یک مدیر انقلابی دانست و اضافه کرد: کسی که مسئول است نباید خودرا از مردم جدا ببیند و لازم است در مقابل مردم تواضع، فروتنی و سعه صدر داشته باشد.
خدائیان همین طور ساده زیستی، پرهیز از غفلت و سستی، رازدار مردم بودن و تلاش در امتداد اجرای عدالت و عدم تبعیض را از دیگر خاصیت های یک مدیر انقلابی برشمرد و به ظرفیت های موجود در استان خوزستان اشاره و تاکید کرد: مسئولان دراین زمینه باید به خوبی به وظایفشان عمل کنند تا این ظرفیت ها در راه درست به کار گرفته شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار نمود: مسئولان باید با ورود بموقع مشکلات را رفع و امکانات را بصورت عادلانه در بین مردم توزیع و ضمن بررسی و لطمه شناسی مشکلات، قبل از بروز برخی رخدادها، راه حل ها و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وی با تاکید بر این که هر مدیری در زمینه کاری خود لازم است که برنامه کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت داشته باشد به موضوع ترک فعل و برخورد دستگاه قضا با این مساله اشاره نمود و اضافه کرد: خسارتی که یک مدیر بر اثر ترک فعل برای نظام به وجود می آورد از صدمه ای که یک مسئولی که کار انجام می دهد، بیشتر است؛ بدین سبب مسئولان باید بر کار زیرمجموعه خود نظارت کنند تا با کسی که وظایف خودرا انجام نمی دهد، برخورد شود.
خدائیان به مقوله پشتیبانی از تولید اشاره نمود و اظهار داشت: مسئولان باید در کنار سرمایه گذاران باشند و همین طور موانع بر سر راه کسانی که در امر تولید فعالیت می نمایند باید خیلی زود رفع گردد و بی گمان اگر مشکل بیکاری حل شود، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: همه مسئولان برای کاهش جرایم خشن در استان خوزستان برنامه ریزی و همکاری لازم را مدنظر قرار دهند.
خدائیان با اشاره به این که سفرهای رییس قوه قضائیه مسئله محور است، اظهار داشت: در این سفرها مسائل استان شناسایی و نسبت به مواردی که به کمک قوه قضائیه برای رفع آن نیاز است، تصمیم گیری می شود.
وی تأکیدات رییس قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی پیرامون سرعت و دقت در رسیدگی ها، رعایت قانون در رسیدگی به پرونده ها، حفظ حرمت مراجعه کنندگان، ساماندهی زندانیان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها اشاره کرد: در این دوره با هرکسی که مرتکب فساد شود بدون توجه به مقام و موقعیت برخورد خواهد شد.
خدائیان بیان کرد: مسائل و مشکلات دستگاه قضائی شهرستان اندیمشک و سایر ادارات استان، در جلسه با رییس قوه قضائیه مطرح و نسبت به رفع مواردی که نیاز به کمک قوه قضائیه است، تصمیمات لازم اتخاذ می شود.


منبع:

1400/08/08
08:38:37
5.0 / ۵
934
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد