حقوق و قضا

برگزاری همایش معاونین امور اسناد و روسای اجرای اسناد رسمی

برگزاری همایش معاونین امور اسناد و روسای اجرای اسناد رسمی

به گزارش حقوق و قضا همایش ویدئوکنفرانسی معاونین امور اسناد و روسای اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور با هدف «تحقق سیاست های ابلاغی ریاست قوه قضائیه و همینطور اوامر رئیس سازمان و رضایت مندی بیشتر مراجعین» برگزار گردید.



به گزارش حقوق و قضا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش معاونین امور اسناد ادارات کل ثبت استان ها ضمن تشکر از کارهای شبانه روزی و موثر همکاران در جهت اهداف عالی ریاست سازمان، طرح جهادی مختومه نمودن یک میلیون پرونده اجرا در سرتاسر کشور را ابلاغ نمود.

مهدی اقبال با اعلان اینکه این طرح در جهت تحقق اهداف سند تحول قضایی در خصوص رسیدگی به پرونده های سنوات قبل و بروز کردن دوایر اجراست، بر ضرورت کوشش برای تحقق کامل حذف فیزیکی پرونده ها که الان به صورت پایلوت در چند استان در حال انجام می باشد که به زودی با رفع اشکالات سراسری خواهد شد، تصریح کرد.

وی با بیان ضرورت تعیین تکلیف و امحاء پرونده های قبلی با هماهنگی دفتر حقوقی سازمان و اسناد ملی به حذف بایگانی ها و بهبود فضای فیزیکی ادارات اجرا اشاره و از کارهای شبانه روزی و موثر همکاران در جهت اهداف عالی سازمان تشکر کرد.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به بازدید اخیر از معاونت اجرای تهران و بررسی مشکلات و موانع موجود در رضایت مندی تمام مراجعین به واحدهای اجرا، موارد مهمی را یادآوری کرد.

در ادامه مرادی مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی در مورد سایر ایرادات اظهار داشت: دقت در شناسایی اموال بدهکاران در واحدهای اجرا و عدم ارجاع بی مورد پرونده های نیابتی به اجرای تهران، استفاده از ظرفیت کانون های دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق جهت آموزش سران دفاتر در جهت صدور اجراییه و سایر خدمات همینطور با توجه به بخشنامه ریاست عالی سازمان در جهت حذف مهلت ۲ ماهه بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در جهت رسیدگی سریع به پرونده هایی که از بدهکار پرونده مالی شناسایی نشده که در صورت درخواست بستانکار با صدور گواهی به دادگستری رجوع نمایند، دفاتر اسناد رسمی نسبت به ثبت نام ثنا مراجعین اقدام نمایند از سایر ایرادات است.

در آخر معاونین امور اسناد استان ها سئوالات و ایرادات موجود را مطرح و پاسخ های خویش را دریافت نمودند.




1400/02/26
13:43:27
5.0 / ۵
1128
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد