حقوق و قضا
رئیسی:

خصوصی سازی باید تولید را حفظ كند نه اینكه به تعطیلی بكشاند!

خصوصی سازی باید تولید را حفظ كند نه اینكه به تعطیلی بكشاند!

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: خصوصی سازی یک سیاست است و باید صورت گیرد و بخش خصوصی مطابق قانون باید تولید را حفظ کند، آنرا افزایش دهد و اشتغال ایجاد نماید نه اینکه مانند کارخانه ˮکیوانˮ به تعطیلی کشیده شود.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان همدان، بیان نمود: در نظام مدیریتی باید حل مساله را بخواهیم و در واقع باید کمر همت را بست و مسائل را حل کرد.
وی با اشاره اینکه وحدت و انسجام در استان همدان و در هر منطقه زمینه ای برای توسعه یافتگی است، خاطرنشان کرد: هر چقدر انسجام، وحدت و انسجام بین مدیران و بخش های مختلف بیشتر باشد زمینه کار، تلاش، فعالیت و تولید فراهم تر است.
رئیسی با اشاره به اینکه مدیریت در فرهنگ دینی تفاوت هایی با مدیریت در دیگر نظام های مدیریتی دارد، اضافه کرد: تفاوت در مدیریت دینی با مدیریت در نظام های غیردینی این است که مدیر پیش از هر چیز و هر کسی خویش را آشکار و نهان در محصر خدا می داند و باید در نظام پاسخگویی، پیش از هر کسی خویش را پاسخگوی حضرت حق بداند.
وی مطرح کرد: مدیران باید در مقام پاسخگویی به ارباب رجوع، عموم شهروندان، سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی باشند اما آنچه در نظام مدیریت اسلامی مطرح است پاسخگویی اولیه ای است که پاسخگویی به حضرت حق است که مهم ترین پاسخگویی است و در کنار همه کنترل ها، کارآمدترین نظام کنترلی است، کارکنان هر چقدر به معنویت، اخلاق و خدا نزدیکتر باشند با کاهش جرم و تخلف روبرو می باشیم.
رئیسی افزود: نکته دوم نگاه به مردم است و امروز بالاترین سخنی که نسبت به مردم وجود دارد این است که می گویند حق با مشتری است، در نظام مدیریتی اسلامی سخنی وجود دارد که طبق آن باید مردم را دوست داشت ازاین رو دوست داشتن و محبت به مردم در نظام مدیریتی دینی بسیار مهم می باشد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه گره گشایی از کار مردم مهم ترین اصل تقرب به خداست، تصریح کرد: دوست داشتن مردم و محبت به آنها نگاه ویژه در مدیریت دینی به حساب می آید.
وی اظهار نمود: در نگاه به همکاران بحثی است که آیا اصل بر اعتماد است یا کنترل؟ که در نظام مدیریتی دینی که برگرفته از نظام حضرت علی(ع) است، هر دو اصل مهم هستند، آنجا که حرف از گزینش مطرح می شود بهترین را برگزینید و بر خوبان کنترل کنید و باید بر خوبان مورد اعتماد همواره کنترل و نظارت داشت.
رئیسی خاطرنشان کرد: تداوم اعتماد در گرو کنترل است و علاوه بر سازمان هایی که نظارت ها در آنها نهادینه شده اند نظارت های درون سازمانی هم تعریف شده که مدیران وضعیت موجود را خوب می بینند و باید تفاوت وضعیت موجود و مطلوب را بدانند.
وی با اشاره به اینکه مردم به سازمان های اداری کارآمد نیاز دارند، تصریح کرد: مردم ایران نشان داده اند هر جا لازم بوده در صحنه حاضر هستند ازاین رو انتظارشان از نظام اداری کشور نظامی گره گشا و تسهیل گر است.
رئیسی افزود: اعتبارات، برنامه و بودجه مهم می باشد اما بالاترین درصد تأثیرگذاری در به نتیجه رسیدن امور مدیریت فعال است؛ بعنوان مثال در بحث تحریم ها می خواستند در صنایع دفاعی پیشرفت نداشته باشیم اما به اعتراف کارشناسان نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه نوآوری های بسیاری هم داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه غربی ها نمی توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند، اظهار نمود: برداشت بنده در بازدید از کارخانه کیوان همدان این است که این واحد تولیدی می تواند ظرف ۱۰ روز راه اندازی شود و استان همدان می تواند این مساله و مسائلی از این دست را حل کند.
وی درباره خصوصی سازی مطرح کرد: خصوصی سازی یک سیاست است و باید صورت گیرد و در کشور درصد بالایی از تولیدات دولتی است که باید به بخش خصوصی واگذار شود و وظیفه خطیر دولت در این حوزه هدایت، نظارت و حمایت است و اگر این مراحل صورت گیرد بخش خصوصی مطابق قانون باید تولید را حفظ کند، آنرا افزایش دهد و اشتغال ایجاد نماید نه اینکه مانند کارخانه کیوان به تعطیلی کشیده شود.
رئیسی ضمن اشاره به اینکه از خصوصی سازی حمایت می نماییم، خاطرنشان کرد: در چرخه تولید باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده نماییم و نگاه به تجربه کشورهای دیگر جزو سیاست های جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: پیشرفت یک فرایند است و در این رابطه باید از تجربیات دیگر کشورها بهره ببریم اما نسبت به تجویزهای آنها باید دقت را به کار ببریم چونکه آنها نمی خواهند نکته اصلی را به بقیه منتقل کنند ازاین رو نسخه هایشان را باید با احتیاط نگاه کرده و تفاوت بین تجربه و تجویر را درک نماییم.
وی در بخش دیگری تصریح کرد: باید از مدیران ریسک پذیر، شجاع، در میدان با روحیه جهادی «ما می توانیم» حمایت نماییم همینطور بزرگان، علما، مفاخر و شهدای همدان الگوهای «ما می توانیم» هستند که در حوزه های مختلف ورود کردند و سربلند و موفق بیرون آمدند.
رئیس قوه قضائیه مطرح کرد: فضای کسب و کار در کشور به تسهیل سرمایه گذاری و گره گشایی نیاز دارد و گره گشایی به دست مدیران انجام می شود.
وی اظهار نمود: در ارتباط با زندان ها علاوه بر کیفر مجرم مساله اصلاح مجرم هم مطرح است و زندان ها باید آموزشگاه نیکی ها باشند و کارهای تحولی در این حوزه شروع شده و امیدواریم مباحث تربیتی، اشتغال و... که شرط باز اجتماعی شدن است، برای این قشر فراهم گردد.
رئیسی مطرح کرد: برای رسیدن به عدالت باید قانون عادلانه و سازوکار عادلانه وجود داشته باشد، همینطور تمام افراد که در نظام تلاش می کنند از ملکه عدالت برخوردار باشند تا به کار مردم بیاید وگرنه امام عادل فرزانگی، حکمت و رهنمودهایی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بیان کرده اند و هر جا به این رهنمودها عمل شد موفقیت حاصل شد و رسیدن به مطلوب را دیدیم و هر کجا به رهنمودها توجه نشد یا کم توجهی شد حوزه مشکل دار و گرفتاری است.



1400/02/21
10:41:16
5.0 / ۵
1070
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد