حقوق و قضا
سخنگوی سازمان تعزیرات:

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

سخنگوی سازمان تعزیرات با اعلان اینكه نیروهای سازمان تعزیرات در سراسر كشور محدود است، اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم كه اگر با مواردی نظیر گرانفروشی رو به رو شدند، بوسیله سامانه 135 اطلاع دهند.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، پیرامون مسائلی مانند گرانفروشی و بازرسی ها، اظهار نمود: محور اصلی این بازرسی ها طبق اولویت های اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. ما در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنانمان از ما دارند به حوزه هایی که عمومیت بیشتری دارند ورود کردیم. وی افزود: در سیاست های جدید، آن کالاهایی را که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتاً تخلفات هم در آن حوزه نیز بیشتر است ورود کردیم و گشت های مشترک را در اولویت کارهای خود قرار دادیم. ضمن اینکه ۱۰۰ درصد گشت های ما در سراسر کشور فعال شدند، قبلاً با توجه به این که شرایط مهیا نبود این گشت ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. ما با همکاری سازمان ها و نهادهای مربوط قصد آنرا داریم تا یک سری حداقل ها را در بازار ایجاد نماییم. سخنگوی سازمان تعزیرات در ارتباط با چگونگی اعلام شکایت از جانب مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز اظهار داشت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. آنها باید معیارهایی را که در ارتباط با وزن و کیفیت کالاها که بر روی محصول درج می شود را به همان صورت به مشتری تحویل دهند. رایگانی اضافه کرد: مردم برای این شکایت ها می توانند از دو طریق اقدام کنند؛ اول بوسیله مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است. از این طریق می توانند از مسئولان بخواهند که به سازمان حمایت نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اعلام گزارش کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم بعنوان شاکی اقدام نمایند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ارتباط با دشواری های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند نیز اینگونه سخن اظهار داشت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور ۱۰۰ درصد نیروهای ما کمتر از ۲۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه به صورت مستقیم به این مسئله ورود نماییم را نداریم. وی اظهار نمود: ما یک سامانه ۱۳۵ داریم که هموطنانمان می توانند هم بعنوان شاکی و هم بعنوان گزارش دهنده اعلام تخلف و شکایت کنند. فرق این دو نیز در این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می کند و ما برای او تشکیل پرونده می دهیم و یک کد رهگیری صادر می نماییم که می تواند با این کد پیگیر شکایت خود باشد، اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می کند ولی وقت پیگیری آنرا ندارد. ما به این گزارش رسیدگی می نماییم و نتیجه آنرا برای فرد مورد نظر ارسال می نماییم.


منبع:

1399/07/02
10:06:17
5.0 / 5
1775
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد