حقوق و قضا
اخبار حقوقی و قضایی در هفته ای كه گذشت

بیانیه پزشکی قانونی درباره ی مهسا امینی

بیانیه پزشکی قانونی درباره ی مهسا امینی

حقوق و قضا: انتشار بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباره ی علت فوت مهسا امینی، آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف، برگزاری اولین جلسه دادگاه میلاد حاتمی و اعلام اتهامات و ممنوع الخروجی شروین حاجی پور از اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته بودند.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از ایسنا، اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته ای که گذشت را می خوانید:

بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباره ی علت فوت مهسا امینی


بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباب علت فوت مرحومه مهسا امینی در هفته گذشته منتشر گردید که در آن با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی آمده است: بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات لطمه شناسی، فوت نامبرده ناشی از به هدف خوردن ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

علت فوت مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره رسید


مهدی فروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اظهار داشت: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است.

طرح امکان رای گیری الکترونیکی نمایندگان مجلس تایید شد


هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: طرح امکان رای گیری الکترونیکی نمایندگان مجلس در شورای نگهبان تصویب و به قانون تبدیل شد.

محسنی اژه ای: پشت پرده اغتشاشات روشن شده است


حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه با اعلان اینکه پشت پرده اغتشاشات اخیر و عاملین و محرکین اصلی آن، کاملاً برای همگان روشن شده است، اظهار داشت: صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای اروپایی در این وقایع دست داشتند.
رییس قوه قضاییه اظهار داشت: جوانان و نوجوانان موسوم به دهه هشتادی، امروز بعضاً بیش از جوانان و نوجوانان نسل اول انقلاب، معتقد به آرمان ها و ارزش ها هستند.

دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف آزاد شدند


حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در هفته گذشته اعلام نمود: همه دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف آزاد شده اند و ما هیچ دانشجویی از دانشگاه شریف نداریم که آزاد نشده باشد.

پذیرش درخواست اعاده دادرسی پرونده رضا اسلامی
رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع رضا اسلامی -استاد دانشگاه بهشتی- از پذیرش درخواست اعاده دادرسی موکلش در دیوان عالی کشور درباب مجازات تکمیلی پرونده موکلش آگاهی داد و اظهار داشت: مجازات تکمیلی موکلم محرومیت از تدریس و پژوهش در دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه شهید بهشتی و خروج از کشور بود که این مجازات از طرف دیوان عالی کشور نقض شد.
رضا اسلامی به بهتان "همکاری با دولت متخاصم امریکا" از طرف شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۷ سال حبس محکوم شد که بعد از اعتراض و تجدیدنظرخواهی پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و محکومیت او از ۷ سال به ۵ سال کم شد. اسفند ۱۴۰۰ بعد از تحمل یک سوم مجازات قانونی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با درخواست اعطای آزادی مشروط او موافقت نمود و از زندان آزاد شد.

اعلام بهتان شروین حاجی پور
مجید کاوه وکیل مدافع شروین حاجی پور اظهار داشت که موکلش به "فعالیت تبلیغی مقابل نظام" و "ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز" متهم و با دستور قضایی به مدت شش ماه از کشور ممنوع الخروج شده است.

گزارش مراجع رسمی درباره ی مهسا امینی انتشار یافته و جای ابهام نیست


مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته با اشاره به وقایع بعد از مرگ مهسا امینی اظهار داشت: هر آنچه که دراین زمینه تاکید شود برای روشن شدن اذهان افراد جامعه موثر است. ما باردیگر با خانواده ایشان ابراز همدردی می نماییم و به کلیه کسانی که در این حوادث اخیر صدماتی دیدند و مشکلاتی برایشان پیش آمد می گوییم جامعه اسلامی است و حکومت اسلامی و رافت و محبت و توجه به جامعه است و برای همه کسانی که نااگاهانه به میدان آمدند آرزوی رفع اشکال و سلامت را داریم. توجه دارید عده ای در این ایام توسط اراذل و اوباش و بی توجه به حاکمیت مورد تعرض واقع شدند و افرادی برای حفظ جان و مال مردم به میدان آمدند و دفاع کردند. این که بگویید نیروی انتظامی بودند می گویم که آنها از خود مردم بودند که دفاع کردند. الان صحنه شفاف و روشن است و جایی برای ابهام نیست و گزارش های علمی از طرف مراجع رسمی (سازمان پزشکی قانونی) نسبت به موضوع خانم مهسا امینی انتشار یافته است.

فروش ۳ هزار میلیاردی خودرو های تعیین تکلیف شده در مزایده سازمان اموال تملیکی


علی صالحی دادستان تهران اظهار داشت: در مزایده سازمان جمع آوری اموال تملیکی ۹۷۳ دستگاه خودرو به فروش رفت که ارزش مالی آن ۳ هزار میلیارد تومان است.

نخستین جلسه دادگاه میلاد حاتمی برگزار شد


اولین جلسه دادگاه «میلاد حاتمی» از گردانندگان سایت های قمار و شرط بندی در خارج از کشور و ۲۱ نفر دیگر از متهمان پرونده انجام شد و در جلسه دادگاه حسنی اعتماد، نماینده دادستان قسمتی از کیفرخواست را قرائت کرد.

تاج زاده به ۸ سال حبس محکوم شد
هوشنگ پوربابایی وکیل مدافع تاج زاده در هفته گذشته اظهار داشت: برمبنای حکم قطعیت یافته از طرف شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، موکلم به بهتان های اجتماع و تبانی ضد امنیت به (۵ سال حبس) و نشر اکاذیب (۲سال) و تبلیغ مقابل نظام ( یک سال) و مجموعا به ۸ سال حبس محکوم شده که مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجراست.




منبع:

1401/07/23
10:22:32
5.0 / ۵
421
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد