حقوق و قضا
رئیس كل دادگستری فارس:

متهمان پرونده نوجوان زرین دشتی تفهیم افترا شدند

متهمان پرونده نوجوان زرین دشتی تفهیم افترا شدند

به گزارش حقوق و قضا، فارس رئیس کل دادگستری فارس اعلام نمود که متهمان پرونده نوجوان ۱۶ ساله زرین دشتی در حضور وکلا تفهیم افترا شدند.


حجت الاسلام سید کاظم موسوی چهارشنبه ۳۰ شهریور ضمن تشریح حادثه تعرض به نوجوان ۱۶ ساله در زرین دشت، اظهار داشت: بعد از رجوع نوجوان ۱۶ ساله زرین دشتی به دفتر دادستان و بیان ماجرای تعرض، مبحث با حساسیت ویژه در دستور کار مقام قضایی قرار می گیرد و بعد از صدور دستور معاینه خطاب به پزشکی قانونی توسط دادستان، اطمینان خاطر لازم در جهت حمایت دستگاه قضایی از بزه دیده داده شده است.
او با اشاره به اینکه بعد از اطلاع مقام قضایی از وقوع حادثه هم بلافاصله تمهیدات لازم برای بازداشت مظنونین انجام شده است و در کوتاه ترین زمان ممکن متهمین که توسط متوفی نام برده شده بودند بازداشت شدند، اظهار داشت: الان پرونده در دو بخش مجزا یعنی مبحث آدم ربایی و فوت این نوجوان و همینطور مبحث تعرض در مراجع ذی صلاح قضایی درحال پیگیری است.
موسوی همینطور ضمن اشاره به این که نحوه واقع شدن فوت و علت تامه آن در دست بررسی دقیق و کارشناسی است، اظهار داشت: علل اولیه حکایت از قرائنی در مورد خودکشی دارد، اما آنچه مسلم است این که اظهار نظر قطعی در اینباره مستلزم اعلام نظریه کارشناسی پزشکی قانونی می باشد.
رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر این که سایر اتهامات مطرح در این پرونده همچون مبحث تعرض و آدم ربایی با دقت نظر ویژه ای درحال رسیدگی است) اظهار داشت: افترا آدم ربایی به متهمین تفهیم شده و این بخش از پرونده در دادسرای زرین دشت رسیدگی و قرار مجرمیت صادر گردیده است که بعد از تأیید دادستان کیفرخواست صادر خواهد شد.
او با اشاره به اینکه بخش مهم پرونده یعنی افترا تعرض در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان است، اظهار داشت: جلسه تفهیم افترا با حضور وکلای متهمین و شاکی پرونده در شعبه ۴ دادگاه کیفری یک استان مستقر در شهرستان داراب برگزار شده است.
موسوی تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده در حداقل زمان قانونی ممکن و با رعایت موازین شرعی و قانونی در دستور کار دادگستری استان فارس قرار دارد.
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه در دیدار با خانواده نوجوان ۱۶ ساله تاکید کردیم این مورد را با حساسیت ویژه دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: احقاق حقوق خانواده مرحوم و مجازات قاطع، قانونی و بازدارنده عاملان این واقعه تلخ هدف و اولویت ما در دادگستری استان است.



1401/06/30
21:40:01
5.0 / ۵
365
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد