حقوق و قضا
معاون فنی و عملیات مركز اورژانس تهران خبر داد

افزایش مزاحمت های اورژانس تهران

افزایش مزاحمت های اورژانس تهران

حقوق و قضا: معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران از افزایش 20 درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس تهران آگاهی داد.


دکتر پژمان آقازاده در گفت و گو با ایسنا، در خصوص افزایش مزاحمت های تلفنی مرکز اورژانس تهران اظهار نمود: مزاحمت های تلفنی اورژانس تهران با افزایش رو به رو بوده است.
وی با اعلان اینکه شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی مزاحمت برای اورژانس تهران بوده ایم، اظهار داشت: راه حل اولیه ای که در این خصوص در نظر گرفته ایم، راه حل ریشه ای فرهنگ سازی است. باید درباب این که یک مزاحمت تلفنی چه مشکلاتی را برای افراد نیازمند به فوریت های پزشکی به وجود می آورد اطلاع رسانی بیشتری انجام دهیم. پشت خط نگه داشتن افرادی که نیازمند فوریت های پزشکی هستند اثری جز به خطر انداختن جان آنها ندارد.
آقازاده افزود: راه حل مهم دیگری که می توان برای کاهش مزاحمت های تلفنی پیش گرفت برخوردهای قانونی می باشد. هم اکنون مزاحمت تلفنی و مجازاتی که برای آن در نظر گرفته می شود با یکدیگر توازن ندارد. بعنوان مثال فردی با یک شماره تماس و سیمکارت برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت به وجود می آورد و در نهایت برای تنبیه وی سیم کارتش را می سوزانند. طبیعتا این مجازات نمی تواند بازدارنده باشد.
معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران با اشاره به برگزاری جلساتی با دادستانی تهران و سایر سازمان های همکار و پشتیبان در امر امدادرسانی، اظهار داشت: این جلسات در سطح وزارتخانه تشکیل می شود و موضوع جلسات این است که چه جرمی برای مزاحمان تلفنی در نظر گرفته شود که حتی در این جلسات پیشنهاد دو تا شش ماه حبس در صورت محرز شدن جرم نیز عنوان شد.
به گفته ی ایشان، ادامه پیدا کردن این جلسات که منجر به یک نتیجه شود بسیار مهمست و می تواند کمک کننده باشد.




منبع:

1400/11/29
12:04:49
5.0 / 5
704
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد