حقوق و قضا
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد كشور:

آرشیو الكترونیكی پرونده ها در اداره ثبت شركتها در دستور كار قرار گیرد

آرشیو الكترونیكی پرونده ها در اداره ثبت شركتها در دستور كار قرار گیرد

به گزارش حقوق و قضا معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به حذف فیزیکی پرونده ها و انجام امور بصورت الکترونیکی اظهار داشت:   عملیات آرشیو پرونده ها در چند استان و اداراتی در استان تهران بصورت کامل انجام شده و باید این مساله در ثبت شرکتها نیز در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش حقوق و قضا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، از اداره کل ثبت شرکتها بعنوان اداره ای یاد کرد از هر لحاظ، تاثیر بنیادین در فضای کسب وکار و اقتصاد فعلی جامعه دارد.
وی با اشاره به شعار سال در خصوص «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، لزوم رفع مشکلات در راه تولید در همه دستگاهها و ادارات را مورد تاکید قرار داد.
اقبال به بیان مولفه های مورد نیاز در ثبت شرکتها پرداخت و به ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی با بهره گیری از آموزش و انگیزه اشاره و بر تربیت نیروی متخصص و جوان اصرار کرد.
وی نظارت بر ثبت شرکتها را امری ضروری دانست و اشاره کرد: کوتاهی دراین زمینه، مشکلات فراوانی را برای مجموعه اداری به وجود می آورد پس باید اهتمام ویژه ای نسبت به نظارت از ناحیه رئیس جدید ثبت شرکتها صورت گیرد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به حذف فیزیکی پرونده ها و انجام امور بصورت الکترونیکی اشاره نمود و اظهار داشت: عملیات آرشیو پرونده ها در چند استان و اداراتی در استان تهران بصورت کامل انجام شده و باید این مساله در ثبت شرکتها نیز در دستور کار قرار گیرد.
اقبال احصاء و بررسی بخشنامه های گذشته در حوزه ثبت شرکتها را امری ضروری دانست و بر ارائه پیشنهادت بمنظور اصلاح یا ابطال آن اصرار کرد.
وی با اعلان اینکه مدیران ثبت شرکتها باید تحول گرا و جهادی باشند، ضرورت تکریم ارباب رجوع و همکاران را مورد توجه قرار داد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای هوشمندسازی بطور کامل در اداره ثبت شرکتها را امری ضروری دانست و بیان کرد: باید با هوشمندسازی، برون سپاری قسمتی از امور را انجام داد، همانطور که در بخشنامه دفاتر رسمی هم که بتازگی ابلاغ گردیده، اصل بر برون سپاری گذاشته شده است.
اقبال به مدیرکل جدید ثبت شرکتها ماموریت داد که با تشکیل کارگروه هایی، مشکلات نرم افزارها و سامانه های ثبت شرکتها را مورد بررسی قرار داده و رفع نمایند.
توجه به فضای کسب وکار موضوع دیگری بود که این مقام مسئول به آن اشاره نمود و اظهار داشت: باید فرآیندها برای فضای کسب وکار آنالیز شود و نسبت به این مساله اقدامات لازم صورت گیرد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان، ماموریت های اداره کل شناسه اشخاص حقوقی که به زودی افتتاح می گردد را مهم تلقی نمود و اضافه کرد: این اداره کل باید کاملا تخصصی و هوشمند و نمادی برای تحقق دولت الکترونیک باشد و بهترین بسترهای نرم افزاری و نیروهای متخصص بخش نرم افزار برای آن مهیا شود.
در آخر این مراسم حمید کشاورز که قبل از این مدیرکل ثبت استان گلستان بود بعنوان مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری معارفه و ضمن تکریم از زحمات مرتضی ادب مدیرکل سابق این اداره کل نیز بعنوان مدیرکل شناسه اشخاص حقوقی معرفی گردید.




منبع:

1400/02/14
21:00:32
5.0 / 5
1074
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
judcms.ir - مالکیت معنوی سایت حقوق و قضا متعلق به مالکین آن می باشد